Where PhDs and companies meet

Already registered?

New user?

Training programs

Announcement for training programs.

NEW: “PhD, what comes next?”, the crossborder career workshop for PhD candidates

Together with its German and Luxembourg partners, ABG is organising the first edition of the cross-border seminar for doctoral students “PhD, what comes next?”. This seminar is aimed at all doctoral candidates from France, Germany and Luxembourg, as well as those who wish to come and work in one of the three countries after their doctorate. On your marks? Are you ready? Register now!

Watch online our webinars on PhD career development and intersectoral mobility

As part of its missions around the geographical and intersectoral mobility of PhDs, ABG has organized during the lockdown a series of webinars, now accessible by replay on its YouTube channel.

Thematic webconferences in English for PhD candidates and postdocs by ABG

Join us for 2 sessions in English to discuss your career development plans and to increase your efficiency in networking outside academia: 22 April and 24 April. NEW SESSION: May 7

Les Post-Doctoriales® vous donnent rendez-vous du 1er au 3 juillet 2020, inscrivez-vous dès à présent !

Vous êtes docteur et vous vivez ou travaillez à Paris ? Vous vous interrogez sur la prochaine étape de carrière et l’envisagez en dehors du secteur académique ?
Ne manquez pas la prochaine session des Post-Doctoriales® du 1erau 3 juillet 2020, à Paris.

Inscrivez-vous sans tarder (nombre de places limité) !

Exchanges on best practice for PhD supervisors and research team managers

In order to help doctoral student supervisors and team leaders to maintain the cohesion of their teams during containment, ABG offers them to share experience, questions and exchanges during 5 video conferences in April. Register now [attention, limited number of places].

Thematic webconferences for your career development

Join ABG every Friday of the confinement, from 11 am to 12.30 pm for its webconferences: times of exchanges, reflections and advices related to PhD career development.

La saison 3 du MOOC "Doctorat et poursuite de Carrière" par PhDOOC

L’association PhDOOC organise pour la 3 e année consécutive, le MOOC “Doctorat et Poursuite de Carrière” à destination des doctorants et des docteurs de toutes disciplines. Il s’agit d’une formation gratuite et en ligne qui débute le 7 novembre. Inscrivez-vous dès  à présent, les cours débutent le 7 novembre 2018 !

Prochain atelier AvanThèse® le 1er mars 2019

Vous êtes étudiant de master ou élève-ingénieur et vous vous interrogez sur la pertinence de poursuivre en doctorat ? Participez à la prochaine session de l’atelier AvanThèse® proposée par l'Association Bernard Gregory en partenariat avec l’ANRT, l’association qui gère et anime le dispositif Cifre du MESRI.

Elle se tiendra le 1er mars 2019, de 13h30 à 17h30 à l’ANRT (33 Rue Rennequin, 75017 Paris)

Prochain atelier AvanThèse® le 1er mars 2019

Atelier chercheur : construire son projet professionnel et passer à l'action

Vous êtes en pleine réflexion sur la prochaine étape de votre carrière ? Vous vous interrogez sur ce qui est possible en dehors de la recherche académique ? Vous souhaitez savoir comment bâtir un projet motivant et cohérent ?

Oui, mais… vous n’avez pas le temps de vous poser, vous avez du mal à vous y mettre et finalement, vous n’avancez pas... Cet atelier est fait pour vous !

Rendez-vous le 4 décembre 2019, à Paris. Inscrivez-vous dès maintenant...

More information?

Get ABG’s monthly newsletters including news, job offers, grants & fellowships and a selection of relevant events…

item1 item1