Where PhDs and companies meet

Already registered?

New user?

Calls for applications

Annonces de prix, bourses, concours

27/07/21

The WINNINGNormandy Fellowship Program

The WINNINGNormandy – the program WelcomINg and TraiNING international high-level post-docs in Normandy aims to promote attractive research careers in the Normandy Region in France by funding individual-driven research training and career opportunities for Experienced Researchers. The program is co-funded by the European MSCA-COFUND program and the regional council of Normandy.

Application deadline for the first call: October 17,  2021.

26/07/21

Apply for innovAtive European POstdoctoral fellowship programme of GEnopolE BIOcluster ApogeeBio

Genopole and its partners launch an ambitious funding programme that aims to foster the international attractiveness and visibility of Genopole biocluster through competitive international calls. Association Bernard Gregory will support selected young researchers in their career development.

Appel à candidatures 2021 du prix de thèse de la Chaire "Défense & Aérospatial"

Dans le cadre de ses missions de recherche et de soutien aux étudiants, la chaire « Défense & Aérospatial » lance un prix qui vise à récompenser des travaux de thèses à vocation stratégique et prospective.

L'appel à candidatures est ouvert jusqu'au 15 juillet 2021 !

Célébrez les 40 ans de l'ABG en partageant vos histoires EN VIDÉO !

Depuis 40 ans maintenant,nous oeuvrons à vos côtés à la promotion du doctorat. Aujourd'hui, à l’occasion de notre 40e anniversaire,nous avons le plaisir de vous donner la parole. Racontez nous vos histoires à traver une courte "vidéo selfie" !

À vous de jouer... ACTION !

Concours de pitch ABG 2018 : la composition du jury professionnel

Avec la rentrée, le concours de pitch professionnel de l'Association Bernard Gregory approche à grands pas. Vous avez jusqu'au 18 septembre minuit pour nous faire parvenir vos vidéos. L'enjeu ? 10 places de finalistes qui présenteront leur pitch sur le PhD Talent Career Fair, le 5 octobre 2018, à Paris mais surtout, face à notre jury de cadres et dirigeants d'entreprises.

On your mark... ready... pitch! Launch of the annual Professional Pitch Contest by ABG

Association Bernard Gregory (ABG) is launching the call for applications for the 2021 professional pitch contest. Send us your video pitches now and get a place in the finals, on October 15, 2021, during the PhDTalent Career Fair, at CENTQUATRE in Paris.

The principle? Candidates have 120 seconds to convince the jury and the audience by presenting their research experience and their professional project in a clear, concise and convincing manner.

International Students: Funding programmes for mobility to Poland

In October 2017, the Polish Government established the National Agency for Academic Exchange NAWA to support academic mobility and Poland's development in higher education and research. Supporting academic mobility stands among NAWA’s most important objectives. NAWA is a major player in mobility, alongside the other main operators NCN, NCBiR and FNP who also run their own programmes. NAWA's role is similar to that of the operator Campus France. Here is a non-exhaustive list of possible funding.

30/04/21

Students enrolled in Poland: Funding programmes for mobility to France

The French Embassy in Poland and the French Ministry of Europe and Foreign Affairs have, for many years, supported mobility in higher education by offering scholarships for talented international students. Here is a - non-exhaustive - list of possible funding.

Appel à candidatures 2019 du Prix d'histoire militaire

Afin d'encourager et de promouvoir la recherche dans le domaine de la défense et de l’histoire militaire, le conseil scientifique de la recherche historique de la défense attribue un "Prix d'histoire militaire" pour les thèses de doctorat, ainsi que pour les mémoires de Master 2

Candidatez jusqu'au 7 juin 2019.

More information about ABG?

Get ABG’s monthly newsletters including news, job offers, grants & fellowships and a selection of relevant events…

They trusted us