Mobilité internationale

Informations impliquant un ou des pays étrangers

09/10/19

Information session on Brexit

Cité internationale universitaire de Paris, together with the British Embassy in Paris and Préfecture de Police are organizing a specific info session on issues generated by Brexit. It takes place in Paris on October 15 at 7:30 pm. Register now!

26/09/19

Call for applications: doctoral stays in France for Russian citizens

The French Embassy in Russia has 2 specific programmes to foster collaboration between France and Russia, by granting PhD scholarships and mobility funding: Verdnaski and Ostrogradski. Application deadline for both programmes: December 13.

13/09/19

Financez à 100% le salaire d’un chercheur en entreprise pendant 1 à 2 ans grâce aux programmes européens

Vous êtes une entreprise (de toute taille et tout secteur), une association, un musée, une organisation internationale, ou bien encore une fondation. Vous avez des activités de recherche et vous envisagez de recruter un/e chercheur/se pour un projet d’une durée de 12 à 24 mois.

Deux programmes européens vous permettent de recruter des profils internationaux et de financer intégralement le salaire de votre chercheur, tout en disposant d’une trésorerie immédiate : les Actions Marie Sklodowska Curie et SME Innovation Associate.

Découvrez ces deux dispositifs lors de notre matinée d'information (Paris, 26 novembre 2019) et bénéficiez de retours d’expérience pour optimiser votre demande de financement.

02/09/19

Welcome Desk 2019 by Ciup - all the services gathered to facilitate the administrative procedures of international students and researchers (09.09 - 31.10)

The Welcome Desk Paris 2019 is organised by Cité internationale universitaire with the support of the City of Paris and the Region Ile de France to facilitate the arrival and integration of international students and researchers.

31/07/19

Postes à l’international pour des profils en SHS (réseau des UMIFRE)

Le réseau des UMIFRE (Unités Mixtes des Instituts Français de Recherche à l’Etranger) propose actuellement 9 postes pour des docteurs  en sciences humaines et sociales, ayant eu une expérience à l’international.

29/07/19

Tecniospring Industry: a Catalan programme to foster collaboration between academia and industry. Application deadline: 30 September 2019.

Tecniospring INDUSTRY, ACCIÓ's international talent programme, boosts technology transfer processes by offering R&D companies and centres 2-year employment contracts to host a researcher (100% funding).

26/07/19

Be Basque Talent Conference - Paris 2019

The Be Basque Talent Conference is a networking event in which close and cordial contacts between the participants and the representatives of the Basque companies guarantee the building up of professional relationships in an atmosphere of trust.

18/07/19

EU-funded PhD programme QUSTEC on quantum science and technologies: apply before August 19 to get a fully funded PhD position in France, Germany or Switzerland!

QUSTEC is a doctoral training programme set up by the European Grouping of Territorial Cooperation (EGTC) Eucor – The European Campus. The programme offers 39 early stage researcher (ESR) positions and outstanding training opportunities within the field of Quantum Science and Technology, in a highly international, interdisciplinary and intersectoral setting.

26/06/19

PhDs, companies, entrepreneurs: join TERRINet, a research network in robotics!

TERRINet is a network of research facilities in roboics, funded by the European Commission. The main objective is to maintain the European leadership in robotics by giving academic and industrial researchers an access to platforms and by delivering specific training to develop a new generation of researchers. Next call opens on July 1.

25/06/19

Envie de réaliser un postdoc en entreprise ? Pensez aux actions Marie Sklodowska Curie !

Saviez-vous que les financements Marie Sklodowska Curie « Individual Fellowships » vous permettent de réaliser un séjour de recherche de 12 à 24 mois dans une structure non-académique ? Découvrez le dispositif et consultez les deux offres actuellement en ligne sur notre site !

item1 item1 item1